fredag 4 juni 2010

Grill tips!

Jag lovade ju dela med mig av några godsaker som vi har när vi grillar.
Här kommer en av dem.



Grillad vitlök
För: 4 personer

Så underbart gott att ha till grillat kött, och du gör den samtidigt som du grillar köttet.

Ingredienser:
1 pkt bacon
2 vitlökar
Grillpinnar

Beskrivning:
Ta en pet flaska och fyll med vatten, stoppa i ett gäng grillpinnar i den (bara för att pinnarna inte ska brinna när du grillar)
Skala vitlöken
Ta Baconen och dela det i paketet tvärs över men en vass kniv.
Ta en halv skiva bacon och linda in en klyfta och trä på den på en grill pinne.
Gör så tills du inte har fler kvar, sätt inte allt för många på varje pinne, blir godast om där är lite "space" i mellan dem.
Lägg dem i grillen samtidigt som köttet och vänd dem med jämna mellanrum.
Brukar vara klara när köttet är klart. (Karré)

3 kommentarer:

  1. Ja vi var med en liten sväng i tivoliparken igår =)

    SvaraRadera
  2. Mums.. det där lät gott för en vitlöksälskare... kan tänka mig att doften när man grillar är gudomlig!

    SvaraRadera
  3. Det där var ju en rolig idé! Älskar vitlök men man kan säkert linda in den i annat gott med :D

    Jag tror absolut man kan göra såna våfflor själv men frågan är hur hihi!

    Nu har jag fixat ett googlekonto så nu kan jag läsa din blogg när jag vill! Härligt! Tack för inbjudan :)
    kram

    SvaraRadera