lördag 5 november 2011

Spökvandring på Kjugekull

Gårdagen gick i rasande fart... sovmorgon var så skönt! Röntgen var snabbt avklarat och sen jobba som en tok :) kom iväg lite sent från jobbet missade 2 bussar... men döm till min förvåning när en buss stannade till efter ett par minuter ... WOW, min otur kanske vänt!?
Väl hemma hos Em och Macce bytte jag om till något varmare kläder och bekväma skor! En kopp kaffe hann jag också med.
Sen bra det av... Mot Kjugekull!
Väl framme dukades det medan Marcus var grillmästare... Välgrillat blev en del *fniss*



Så gott det är att äta ute... och JULMUST drack vi :) första gången inför denna julen :)


Em något samanbiten, inte lätt att packa ihop sakerna i mörker... lite ljus av kamera blixten fick hon :)
Sen var det dags att ställa oss i kö för eventet... det kryllade av barn och barnfamiljer där... och jag hade ju barn med mig, och Em och Macce löste det genom att snatcha några kids *fniss*
En Smilla, Madicken , Julius och en till som jag inte för mitt liv kan komma ihåg vad hon hette, vi tog en mamma Madde med fall i fall :)


Efter en timmes väntan var det vår tur, Mamma Madde och hennes barn var först ut.. där efter kom vi.
Men ops vad hände, jo Em fick en Smilla i handen och Marcus en Madicken :)


Det var rysliga ljud av "spöken" lite här och var och några som hoppade fram och skämde slag på Smilla och Em :)
Madicken va en tuff brud och såg till att spöken höll sig i schack :) och löd henne!  Hon och Marcus tog spets, jag, Madde och Julius gick sist och såg till att alla kom med.
Tack till Madde som tacksamt  "lånade" ut några barnhänder som kunde tryggt hållas i :)
Det var en upplevelse, väl spenderad tid!
Tack Em och Marcus, Älskar er Nästa år blir det "slottet" Chris är bredd :))
Pst... klicka på bilderna så blir de större :)

15 kommentarer:

  1. Självklart följer jag dig på facebook också då :-) Har dig på bloglovin med ;-)

    Häftigt med sån spökvandring :-D

    SvaraRadera
  2. Jo det är för att den med 7 följare är den nya domänen. Men det större antalet följer fortfarande via den gamla men man pekas hit till min blogg. :)
    Har försökt få folk att byta så jag har alla samlade men jag får nog ge upp och inse att jag får ha 2 för att det ska bli rättvist för bloggen. :)
    Klart jag tittar in på facebook! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Gud vilka läckra bilder!!

    Sv: jag vet inte var receptet kommer ifrån ursprungligen? Jag har fått det för "100" år sen av en kompis mamma :)
    Det var roligt att höra någon som "kände igen" det för hittills har jag aldrig mött på det :)

    Ha en fortsatt fin helg :)

    SvaraRadera
  4. Va fint o höstmysigt du har det här!! Gillar färgerna skarpt jag!

    Härliga aktiviteter för både stora o små o när man är många så blir man ju inte så skrajsen heller för allt mörker runtikring (sa hon den mörkrädda) - ser jättehärligt ut verkligen!

    Missat sidan jag, får knalla in o kolla :-D

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Spökligt spännande. Nu är bloggbokens resa uppdaterad;)Hade jag haft facebook hade jag gjort det;)

    SvaraRadera
  6. Den vandringen hade jag velat vara med på :)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig kväll ni haft! :)

    SvaraRadera
  8. vilken fin blogg du har, riktigt mysig!

    SvaraRadera
  9. Det där lät ju riktigt kul det ni var med om :) Trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. Spännande värre hade ni tydligen ;)
    Tyvärr har jag ingen Facebook :(
    Stor tack för dig röst!:)

    SvaraRadera
  11. Underbara bilder! :)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  12. Sv: Du får komma tillbaka hur ofta du vill! ;) Välkommen!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  13. Åååå va roligt! önskar att vi hade varit där!

    SvaraRadera
  14. :) Du är så välkommen så!! Med valfri dryck i :) Kaffe, te eller choklad :)

    SvaraRadera
  15. Tack så mkt! Virkning är en stor hobby i mitt liv så jag har tränat en hel del. Mysigt med spökvandring. jag har varit på det en gång, fick agera ett hängt skelett... men kul va det

    SvaraRadera