söndag 6 november 2011

Vi har hittat henne!!!!


Åhh så glad jag är, inte trodde jag att jag skulle sakna henne så mycket när hon försvann!
Men oj vad tomt det har varit, ingen Missy som kom och mötte en när man kom hem!! Kändes väldigt märkligt!
Ingen katt som kom och kelade och försökte tigga till sig lite mat när man gick ut i köket!


Jag kom ju men sent i går, och hela vägen jag cyklade hem kikade och kallade jag på henne!
Men innan jag och Chris gick in så kallade vi på Missy, och Chris tyckte han hörde henne... så vi kallade igen... och igen... och ett svagt jamnade hördes...Ja ... hon svarade oss, kallade vi så svarade hon, vi följde jamandet bort till grannen... och under deras hus kom jamande. Ner i källaren och upp med dörren... och in och kollade!

Där inne i ett hål till krypgrunden var hon, vi fick locka och kallade och tillslut hämtade vi mat så kom hon försiktigt fram.
Sen sprang hon före mig raka vägen hem och skulle in, det var en utsvulten katt, men hon var pigg och glad och verkade inte medtagen av att varit instängd i flera dagar. Men där har funnits vatten och där har varit varmt så det gjorde nog mycket!
Hon fick en lite portions mat och massor av kel och hon har sovit i vår säng hela natten och i morse fick hon ännu en liten portion mat och givetvis finns där lite torrfoder och vatten som hon kan ta om hon vill.
Jag är så glad nu! Hon är upphittad!

12 kommentarer:

  1. Naaaw Vad härligt att hon kom tillrätta! Jag vet hur det känns.. <3

    ha en fin söndag!

    Kraam Izabell

    SvaraRadera
  2. Vad skönt..det finns inget värre än att vara ovetande om vad som har hänt...hade inte grannen märkt nåt?

    SvaraRadera
  3. Går inte att i ord att beskriva vare sig att av med eller att återfinna sin älskling.

    Glad för din skull!

    SvaraRadera
  4. Men så skönt att ni hittade henne.
    Finns ju inget värre när man inte vet var dom är och vad som hänt.

    Kram.//Disa

    SvaraRadera
  5. Ååååå va skönt att hon är hemma igen!

    SvaraRadera
  6. Vad skönt att ni hittat henne!! =D

    Tack för din röst i min blogg! :)

    Jasså hur kommer det sig att du flytta så långt? Trivs du bra då? Vi vill också flytta från Malmö till hus någon vacker dag inom 5 år något sånt men vet inte riktigt var. :) Just nu bor vid centralt vid Mobilia och trivs jätte bra men drömmen om hus är större. =D

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Glömde skriva, vad ska du göra i Malmö då? :)

    SvaraRadera
  8. Vad härligt att ni fann henne!!

    Vet precis hur det känns. Min katt försvann i en vecka när jag var ca 13-14.
    Rätt vad det är så sitter hon på fönsterbläcket på uteplatsen och jamar.
    Hon mådde bra och verkade välmående så det troliga är att någon "tagit in" henne och sedan har hon smitit/blivit utsläppt igen när de tröttnat på henne.

    Hon var väldigt präglad på just mig så jag kan tänka mig att hon kanske inte var så trevlig mot dem haha

    SvaraRadera
  9. Ja va kul att ni hitta henne hade ju varit tråkigt om hon hade fått sitta där längre
    Kram

    SvaraRadera
  10. Men oj vad skönt att ni hittade henne! Jag vet precis hur det känns - vår katt som vi hade lyckades bli instängd i grannens garage en gång.
    LYCKA när hon kom tillbaka!
    :-)

    SvaraRadera
  11. Åh vad underbart att hon kom till rätta :)

    SvaraRadera