måndag 5 maj 2014

Fantastisk falu


Detta blev ett recept av man tager vad man haver.


Detta behöver du:
1 falukorv 800 g
2 dl riven ost
1 gul lök
10 färska champinjoner
2 tomater
3 dl Crème fraiche
3 msk Sweete Chili Asia.
Salt
Grovmalen svart peppar.


Sätt ugnen på 200 grader och när den är varm sätt in falukorven som du snittat ganska djupt.
Under tiden blanda Crème fraiche med Sweete Chili Asia,  hacka tomater, lök, och champinjonerna, lägga ner allt röran förutom osten, där tar du endast hälften,  resten ska strös på innan den ska in i ugnen.
Smaka av röran med svartpeppar och salt.
Ta ut falukorven som nu delat sig så det är enkelt att lägga i fyllningen. Strö sist över osten och gratinera ca 30 min,

Under tiden gör potatismos som du sedan serverar till.


Enkelt och fantastiskt gott.









7 kommentarer:

  1. Mmmmmums va gott det ser ut och låter, visst kan det bli hur bra som helst med såna recept.

    Sv: Ja äntligen en riktig qvinna från den platta cyberrymdsskärmen ;-) att få en röst, en person framför sig när man skriver är nästintill oslagbart tycker då jag då´rå :-D Tusen tack för guidningen, gjorde inget med lilla detouren, mer prat åt oss i stället hehe.

    Kramelikram från tant Mia ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vår lilla tur blev ju trevlig och jag tror vi kom fram välbehållna utan allt för stort trauma ...hahaha :)
      Kram på dig fina du.

      Radera
  2. En riktig "klassiker" - Jätte gott !!
    Kycklingen är väl värd att prova, dock finns den bara på coop, willys och hemköp som jag har förstått det !
    Ha en skön dag ! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkar som många har haft svårt att få tag i den :) Men ska se o jag snubblar över ett paket så ska jag testa.
      Kram

      Radera
  3. Det där såg riktigt gott!! Det tror jag att vi måste testa här hemma =)

    Hela påsen från Lush luktade gott. Så verkligen blir spännande och testa. Massagekakan testade jag i går. Kanon!! Dock ville ingen ge mig massage men man kunde använda den som han o hudkräm med

    Kram Clin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag bestämde mig för att lyxa till helgen med Lush så jag kan njuta av produkterna :)
      Kram

      Radera
  4. Den här var riktigt god familjen Älskar den

    SvaraRadera