onsdag 23 november 2016

Några av världens vackraste byggnader...

Är ju kyrkor... men även några av de fulaste är kyrkor.
 
F
 
 
När Veronica var hos mig i somras påminde hon mig om en av de platser jag besökte ihop med henne för några år sedan... det otroligt fula kyrkan som finns i Halmstad, Martin Luthers kyrka.

 
Då kom Chris på att Sankta Cementa i Oxelösund är ännu fulare enligt honom... dvs, Sankt Botvids kyrka *fniss* kan väl hålla med honom att den är inte vacker precis.

 
Och då kom jag på Österängskyrkan i Kristianstad är inte heller en skönhet!
Men ärligt, de flesta kyrkor är väldigt vackra... dessa ovan är några undantag... Vet ni fler fula kyrkor?
 
Jag älskar besöka gamla kyrkor, där är så mycket historia vilande där, lärorikt och intressant.
Besöker ni kyrkor när ni är ute och resor?

1 kommentar: