fredag 9 december 2016

Mörkrädd...



Just nu är det 14 fall av kvinnomord som håller på att utredas här i Sverige ...
Jag blir mörkrädd!
Detta är fruktansvärt, sedan 2010 när jag skrev om detta sist så är det 88 kvinnor som fått sätta livet till.
2010 den 18 juni hade 177 kvinnor mördats, idag när jag läser aftonbladet prisbelönta artikeln så är det 251 kvinnor mördade... 88 kvinnor på 6 år... det är 14,6 kvinnor per år!

251 kvinnor är mördade sedan år 2000! Det är 15,6 kvinnor per år!!!
Läs mer här!

Och mitt inlägg från 2010 kan ni läsa här!

Jag tänker väldigt mycket på barnen som blir kvar, dom blir av med båda sina föräldrar...
Mamma är avliden och pappa sitter inspärrad för mord på mamma!
Vilken tragedi, vilken sorg för barnet/barnen.



Jag blir förundrad att vi bara fått en så liten sänkning som en person på 16 år ... har vi inte lärt oss något?

Jag hoppas att fler tar mod tills sig och lämnar män som misshandlar och förödmjukar dem både psykiskt och fysiskt.

Sen är frågan hur många tar sina egna liv för att dom inte står ut?

Här kan DU som behöver få hjälp!
Kvinnojouren Alla Kvinnors Hus
Unizon
Kvinnofridslinjen






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar