måndag 2 april 2018

Goodiebag som kan lyckas få en att läsa annat än vad man brukar!



I min goddiebag fanns även en bok jag aldrig skulle gett mig på om jag inte fått den i min hand... 

Carson McCullers slog igenom över en natt när hon var 23 år gammal, bisexuell och hade flera olika förhållanden men levde i ett stormigt äktenskap med sin man Reeves McCullers.
Hon klädde sig i vita mansskjortor och byxor.
Hon var alkoholiserad  och levde ett hektiskt liv och umgicks med sin tids stora, som Truman Capote, Karen Blixen och Marilyn Monroe.
Hjärtats Skimmer är inte en biografi utan en skönlitterär historia där författaren Samuel Karlsson fokuserar på hennes kamp med sitt skapande och hennes olika relationer.


Tack för att ni vidgade mina vyer, nu ska jag läsa fler i den kategorin av böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar